jquery - How to Permanently Disable a button using Javascript in asp.net? -


i've created countdown timer using javascript in asp.net. after completion of time, button1 becomes disabled, when reload page, countdown timer reset , button1 enabled.

i want permanently disable button1 when timer equal zero. code is:

var tim;  var min = 01;  var sec = 00;  var f = new date();  function f1() {    f2();  }    function f2() {    if (parseint(sec) > 0) {      sec = parseint(sec) - 1;      document.getelementbyid("showtime").innerhtml = ""+min+" minutes ,"+sec+" seconds";      tim = settimeout("f2()", 1000);    }    else {      if (parseint(sec) == 0) {        min = parseint(min) - 1;        if (parseint(min) == -1) {          cleartimeout(tim);          $("#button1").prop('disabled', true);        }        else {          sec = 60;          document.getelementbyid("showtime").innerhtml = "" + min + " minutes ," + sec + " seconds";          tim = settimeout("f2()", 1000);        }      }    }  }
<body onload="f1()">  <div><h3>time finished after:</h3>  </div>  <div id="showtime"></div>  <div> <asp:button id="button1" runat="server" text="submit"/></div>`  </body>

<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.2.1/jquery.min.js"></script> <script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery-cookie/1.4.1/jquery.cookie.js"></script>  <script> function f2() {   if (parseint(sec) > 0) {     sec = parseint(sec) - 1;     document.getelementbyid("showtime").innerhtml = ""+min+" minutes ,"+sec+" seconds";     tim = settimeout("f2()", 1000);   }   else {     if (parseint(sec) == 0) {      min = parseint(min) - 1;        if (parseint(min) == -1) {         cleartimeout(tim);         $("#button1").prop('disabled', 'true');         storevalue('disabled', 'true');        }        else {        sec = 60;        document.getelementbyid("showtime").innerhtml = "" + min + " minutes ," + sec + " seconds";        tim = settimeout("f2()", 1000);        }      }    }  }  function storevalue(key, value) {   if (localstorage) {     localstorage.setitem(key, value);   } else {     $.cookies.set(key, value);   }  }  function getstoredvalue(key) {   if (localstorage) {     return localstorage.getitem(key);   } else {     return $.cookies.get(key);   } } function f1() {  f2();  var model =getstoredvalue('disabled');  if(model == 'true')  {    $("#button1").prop('disabled', 'true');  } } var tim; var min = 01; var sec = 00; var f = new date(); </script> 

use code , make thrid party localstorage use in browser


Comments

Popular posts from this blog

python Tkinter Capturing keyboard events save as one single string -

android - InAppBilling registering BroadcastReceiver in AndroidManifest -

javascript - Z-index in d3.js -