c# - Get maximum HSV values from image in emguCV -


i'm trying maximum values of hue, saturation , value image converted hsv in c# using emgucv. in opencv can use vec3b how can same effect in c#?

i not sure there direct equivalent. if want max of each channel can split hsv mat 3 channels , getrangevalue should return max , min each channel.

    mat orig = new mat(@"c:\users\public\pictures\sample pictures\koala.jpg", imreadmodes.color);      using (mat hsv = new mat())     {         cvinvoke.cvtcolor(orig, hsv, colorconversion.bgr2hsv);         mat[] channels = hsv.split();          rangef h = channels[0].getvaluerange();         rangef s = channels[1].getvaluerange();         rangef v = channels[2].getvaluerange();          console.writeline(string.format("max h {0} min h {1}", h.max, h.min));         console.writeline(string.format("max s {0} min s {1}", s.max, s.min));         console.writeline(string.format("max v {0} min v {1}", v.max, v.min));          mcvscalar mean = cvinvoke.mean(hsv);         console.writeline(string.format("mean v {0} mean s {1} mean v {2} ", mean.v0, mean.v1, mean.v2)); ;     } 

doug


Comments

Popular posts from this blog

python Tkinter Capturing keyboard events save as one single string -

android - InAppBilling registering BroadcastReceiver in AndroidManifest -

javascript - Z-index in d3.js -